מפתחים
פורטל הדלתות, חלונות והמפתחים המוביל בישראל
דף הבית עיצוב הבית עיצוב פנים אדריכלים מעצבי פנים פרסם כאן
                     
                     
                   

בית חכם הוא מונח המתאר כיצד מערכות טכנולוגיות למיניהן ומערכות שליטה מתקדמות הופכות את הבית הסטנדרטי למערכת ידידותית המשרתת את הדיירים בצורה יעילה ותורמת לנוחותם. בית חכם מאגד ערב רב של טכנולוגיות בתחומים שונים בתוך הבית מניהול תשתיות ככגון חשמל ומים בצורה חסכונית ויעילה יותר ועד לשליטה בתאורה, מיזוג, אבטחה וכו'.
בית חכם עשוי לכלול מערכות שמזהות את נוכחותם של אנשים בחדר ויודעות להתאים את התאורה בהתאם. מערכות נוספות בבית חכם יוכלו למשל לקבל הודעה מהטלפון הסלולארי של בעל הבית ולהתחיל למלא את האמבטיה במים בטמפרטורה הדרושה או לחלופין להפעיל את החימום או את מיזוג האוויר.
בבית חכם קיימת מערכת שליטה מרכזית המנוהלת לרוב ע"י שלט יחיד המאפשר ניהול של הבית בצורה אידיאלית ונוחה ביותר. בעזרת מערכת השליטה ניתן לשלוט בהשקיה, תאורה, חימום, מיזוג וכו'. למעשה נעשה ריכוז של מספר רב של מערכות הקיימות בתוך בית לידי מערכת שליטה מרכזית אחת המאפשרת לנהל את כל ענייני הבית ללא צורך לקום מהכורסא.
כיום מערכות בית חכם עושות שימוש בגלאים שונים המאפשרים גילוי של שינויים במזג האוויר או בתאורה ובמבצעות סגירה או פתיחה של התריסים.
בית חכם יכול לתת גם מענה בנושאים של מערכות בידור הקיימות בתוך הבית, דוגמת מערכת קולנוע ביתית. עם שליטה מרכזית אפשר לשלוט בכל רכיבי המערכת משלט אחד ולסנכרן את כל אמצעי השמע והרכיבים האלקטרוניים האחרים לידי מתן תוצאות טובות ביותר.
מערכות בית חכם יוכלו לתפקד גם בצורה אוטונומיות לחלוטין. לדוגמה מערכת בית חכם שתווסת את עוצמת התאורה בחדרים לפי התאורה בחוץ ולפי הנוכחות של אנשים בבית כמו גם לפי דרישתם לסוגים ייחודים של תאורה.
טכנולוגיות הבית החכם נמצאות בהתפתחות מתמדת. אם כיום מערכות בית חכם לא נפוצות מאוד סביר להניח שבעתיד הלא רחוק ימצאו מערכות בית חכם בחלק גדול מאוד מהבתים ובשלב מסוים בית חכם יהיה סטנדרט הדיור המקובל.
 

מפתחים | אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים | דלתות פנים
  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל מפתחים © 2009